Sunday, May 20, 2012

DC Bella eller Unoa Lusis ?

Posted on Februari 11, 2012
Jag är verkligen i en stor konflikt med mig själv just nu och det handlar om bjds. Det är nämligen så att det finns två dockor som jag verkligen vill ha. Den ena är en Doll Chateau Bella och den andra är en Unoa Lusis. Jag kommer att i framtiden beställa båda men nu är frågan vilken ska jag köpa först ? Unoa Lusis är den som jag haft som drömdocka i så länge jag varit med i hobbyn  och eftersom DC är nya så har ju inte Bella funnits så länge ^^ Det kommer ju bli mycket mer jobb med Unoa Lusis (sandning, strängning, faceup+ att det är något som jag aldrig gjort förr) och med DC Bella är det bara faceup plus att hon är billigare, behöver ej betala tull (beställer från återförsäljare).  Sen kommer det säkert att gå ett bra tag innan jag köper den andra. Gahh ! *Beslutsångest*

Lite jobbigt för ena dagen har jag kanske bestämt mig för DC Bella men sedan nästa dag ser jag en så vacker bild på en Unoa Lusis, men dagen efter det dyker det upp en bild på en vacker DC Bella  XD Jag är nog också samtidigt lite rädd för sandning och allt med Unoa Lusis men sedan tänker jag att ”Det är ju så många andra som också aldrig gjort dessa saker förr och som klarat det så varför skulle inte jag fixa det ?” Hmm, jag antar att mina föräldrar blir mest glada om jag väljer DC Bella. . . fast de skulle nog inte bli glada i vilket fall som helst XD Gahh ! Har så svårt att bestämma mig ! @.@ Det var verkligen jätte längesen jag hade det såhär svårt att bestämma mig XD
Har en karaktär för DC Bella, fast den är inte helt färdig. Det är mest hur hon kommer klä sig och att hon e en alien XD Det är faktiskt den första dockan som faktiskt har lite utav en karaktär innan.
Vad tycker du jag ska välja ? :3

Btw, det finns så enormt mycket söta saker i Unoa strl. >w< Har hittat så många söta tröjor/ t-shirts/ klänningar på både Etsy och andra sidor för Unoas (hmm hur böjer man det på svenska ?)  Tror ni det skulle passa DC Bella ? Den enda bilden jag sett med dem två är denna http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?452145-Doll-Chateau-Kid-Dolls-Boys-amp-Girls-Discussion-Part-1&p=8577913&viewfull=1 (scrolla ner lite) Jag tycker de ser ut att ha ungefär samma mått upptill :o Eller ?

No comments:

Post a Comment